ATAG Antoon

Uw persoonlijke keukenhulp

Samenvatting

  • Haagse Hogeschool en Jungle Minds
  • 8 weken

Tools

  • Axure RP
  • Adobe InDesign
  • Adobe Photoshop
  • Adobe Illustrator
  • Cordova
  • Marvel App

Teamleden

Over

Tijdens het koken is het soms lastig om bij te houden op wel punt u in een recept bent. Kook met Antoon en hij zal u stap voor stap helpen om de lekkerste gerechten te maken. Weet u niet zeker of u nog sla heeft liggen? Heeft u een gevoel dat iemand de paprika’s al heeft opgegeten? Antoon kan dit voor u veel gemakkelijker maken door gebruik te maken van de koelkast-cam, de ingebouwde camera in uw koelkast waarmee u overal en altijd in uw koelkast kan kijken. Open ATAG Antoon voordat u de auto in stapt om de oven alvast voor te verwarmen, zodat u gelijk de ovenschotel erin kan zetten als u thuis komt. Dit scheelt u veel tijd en zorgt voor een ontspannen begin van uw avond.

Afbeeldingen

  • Het logo van Antoon
  • Beginscherm met uitleg, dit scherm komt alleen bij de eerste keer opstarten
  • Het beginscherm
  • Het scherm als er met Antoon gepraat wordt
  • Het scherm met alle geregistreerde apparaten
  • Een detailpagina van een apparaat met het programma's tabblad
  • Een detailpagina van een apparaat met het service tabblad
  • De service pagina waar een chat bezig is
  • Het scherm met de planning voor de herhaaldelijke items zoals een dagelijkse koffie
  • Het scherm met het overzicht van recepten
  • Een receptenscherm
  • Koken met Antoon

Proces

De opdracht die bij ons binnenkwam was “Maak een app die reageert op de context voor ATAG”. Het was dus een hele brede opdracht. We zijn gaan brainstormen en inspiratie op gaan doen. Ook hebben we onderzoek gedaan naar de doelgroep. concurrenten, producten van ATAG, patronen en de context van de apparatuur. Daarna zijn we verder gegaan met de conceptuele fase. Vanuit meerdere kleine ideeën kwam een overkoepelend concept; Antoon, uw persoonlijke keukenhulp. Met de app kan je je hele keuken fine tunen, beheren en inzien en Antoon maakt het mogelijk om dat met je stem te doen. Daarna zijn we al snel gaan schetsen op papier en dat getest. Deze feedback hebben we verwerkt in een Marvell prototype, deze hebben we in 2 rondes getest en uiteindelijk zijn we overgestapt op Axure. In Axure ging het prototype van lo-fi naar hi-fi. Er heeft heel veel tijd in Axure gezeten, ergens ben ik blij dat dat niet bijgehouden werd. Maar je zou kunnen zeggen dat ik een kleine verslaving had na een tijdje. Tijdens de Axure-fase zijn we constant aan het itereren met feedback van buitenaf waardoor het prototype steeds beter en beter werd. Uiteindelijk toen het af was, moest het nog gepresenteerd worden. Aangezien je met CMD niet echt apps leert maken en hooguit een website maakt, ging ik op onderzoek uit hoe je een webapp native en offline liet draaien. Na een tijdje met Cordova gespeeld te hebben, had ik een Antoon apk die perfect gebruikt kon worden tijdens de presentatie.

Sfeerimpressiefoto

Resultaten

Het eindresultaat van dit project is een prototype van de ATAG Antoon app. Deze is te bekijken in alle browsers en voor Android telefoons te downloaden.