KWF

“Ik ben een kankerlijer”

Samenvatting

  • Haagse Hogeschool en het KWF
  • 6 weken

Tools

  • Axure RP
  • Adobe InDesign
  • Adobe Illustrator
  • Adobe Photoshop

Teamleden

Over

Het KWF kampte met weinig donaties in de regio Haaglanden. Zij merkten dat er in bepaalde wijken van Den Haag relatief weinig collectanten willen lopen en dus weinig donaties opbrachten. Met onze campagne “Ik ben een kankerlijer” wilden wij de aandacht trekken van mensen op staat met de gevolgen die de ziekte met zich meeneemt. Deze slogan met de gekozen visuele stijl geven een shockerend effect, waardoor het aandacht krijgt. De slogan wordt met de subtitel verzacht. Er zijn 3 abri-posters uitgewerkt; een van een kind, moeder en vader. Allebei hebben zij 2 verschillende nationaliteiten waardoor deze campagne multicultureel is. In alle poster zit 1 verhaal; de vader heeft kanker en de rest van het gezin lijdt daaronder. Op de website is het mogelijk om je gezicht toe te voegen aan de #kkrstrijder galerij.

Afbeeldingen

  • Poster meisje
  • Poster man
  • Poster vrouw
  • Campagne op Instagram
  • Campagne op Facebook
  • Campagnewebsite op mobiel

Proces

Deze campagne wil 18–30 jarigen van allochtone achtergrond aanspreken, zij zijn immers de generatie die opgegroeid is met Nederlands en hun taal thuis. Hierdoor zijn zij ook de vertaalslag naar de oudere generatie en kunnen zij het goede voorbeeld voor de jongere generatie zijn. Verder is er voor het woord “kankerlijer” gekozen omdat het echt Haags is en geen onbekend woord hoeft te zijn voor de doelgroep in het dagelijks taalgebruik. Het is een zeer gewaagde campagne, maar kan met de juist media-aandacht een groot succes worden voor het KWF.

Sfeerimpressiefoto

Resultaten

De resultaten van dit project bestaan uit een champagneboekje en het daarbij horende prototype van de website.