Dinocreator

Jouw idee, in 3D!

Samenvatting

  • Haagse Hogeschool en het Museon
  • 20 weken

Tools

  • Axure RP
  • Adobe Photoshop
  • HTML
  • CSS
  • Javascript

Teamleden

Over

Dit was een opdracht voor het Museon. Hun tentoonstelling DinoJaws kon een boost gebruiken in bezoekersaantallen. Daar moest een interactieve oplossing voor komen. Toen werd de DinoCreator geboren. DinoCreator zorgt ervoor dat kinderen op spelenderwijs het een en ander over dinosaurussen leren. Met de DinoCreator kunnen zij een eigen dino maken. Elk onderdeel heeft specifieke eigenschappen waardoor de dino bijvoorbeeld sterker en sneller wordt. Maar dat is nog niet alles! Als zij een dino gemaakt hebben in de DinoCreator, is het mogelijk om deze in 3D te laten printen bij het Museon. Zij krijgen dan niet alleen hun dino maar ook het levensverhaal van wat deze dino allemaal kan en heeft meegemaakt. Het is dus niet alleen leuk maar ook educatief.

Afbeeldingen

  • De homepagina
  • De DinoCreator leeg
  • De DinoCreator met een gemaakte dino
  • De DinoCreator met een gemaakte dino en de bijbehorende informatie
  • De verzameling van andere gemaakte dino's
  • Een dino van iemand anders gedetailleerd uitgewerkt

Proces

Eigenlijk was dit project gesplitst in 3 delen verspreid over 20 weken. De eerste 2 delen waren in groepjes en het laatste deel was individueel. Het eerste deel (5 weken) was meer het onderzoeken van de doelgroep, organisatie en concurrentie. Ook het geven van aanbevelingen voor deel 2 was hier een deel. In deel 2 (5 weken) werden er concepten ontwikkeld. Deze wereld uitgewerkt aan de hand van conceptual scenario’s. Daaruit kwam dat het concept van de dino creator het beste was. Daarna zijn we deze verder uit gaan werken met storyboards, flowcharts en een moodboard. Ook is er een deel van de content al gegenereerd.

Het echte uitwerken van de DinoCreator zoals deze nu is, begon in deel 3 (10 weken) en was dus individueel. Dit is in 4 fases gebeurd; schetsen, wireframing (Balsamique), prototyping (Axure) en uitwerken (HTML, CSS, SASS, JS, JSON en jQuery). Voor elke fase kregen we 2 weken de tijd om het uit te werken, feedback te vragen en te itereren. Ook werd er tussen elke fase een nieuwe vorm van testen van ons verwacht. Deze vormen van testen waren: Heuristisch Evaluation, Cognitive Walktrough, Scenario en Code Review. Bij elke verdere fase, kreeg de DinoCreator meer vorm. Naast deze prototypen zijn er ook systeemeisen, nieuwe flowcharts en een styletile gemaakt.

Sfeerimpressiefoto

Resultaten

Het eindresultaat van dit project bestaat uit een aantal prototypes; het Axure-Prototype en het uitgewerkt HTML-prototype.